Podróż w kontemplację

Słowo rozważanie nie jest używane jednolicie do wnętrza literaturze chrześcijańskiej. Może zdradzać to samo, co medytacja czy medytacja a ma na myśli w takim razie medytowanie o czymś. Tutaj słowa zagłębianie się do wnętrza myślach używamy wyłącznie na wskazanie chrześcijańskiej bezprzedmiotowej formy modlitwy. Nie chodzi przenigdy o medytowanie powyżej jakąś treścią. Jest owo nieco położenie doświadczenia oprócz aktywnymi siłami naszej potocznej świadomości. Słowo "dumanie" pochodzi z łaciny. "Contemplari" znaczy "zobaczyć". tutaj. Celem jest przeczucie wewnątrz siebie samego, widzenie tego, co boskie w nas plus stworzeniu do wnętrza postaci uwewnętrznienia czy doświadczenia poza tym naszymi intelektualnymi możliwościami. Kontemplacja jest właściwie stanem doznawania aniżeli stanem aktywnego działania. Tego stanu negacja logiczna wolno przyuczyć, natomiast owszem wzbudzić. Dlatego osoby praktykujące kontemplację, bodaj na początku, potrzebują duchowo doświadczonego człowieka, który je poprowadzi, tudzież od czasu którego iskierka prawdopodobnie przeskoczyć, ażeby do wnętrza uczniu, do wnętrza uczennicy podniecić ten samodzielnie ogień. Zadatki do tego są wrodzone każdemu człowiekowi. W kontemplacji jest dozwolone wyróżnić kwartet fazy:1. Modlitwa jako szlak komunikacyjny do kontemplacji. 2. Doznanie własnego bycia - modlitwa spokoju. 3. Doświadczenie oświecenia. 4. Wcielenie doświadczenia oświecenia.Pierwsze dwie fazy dadzą się zdobyć z wykorzystaniem każdego człowieka zdrowego fizycznie oraz psychicznie. Prowadzą one do stanu wielkiego spokoju dodatkowo głębokiego pokoju. W religijnym obszarze nazywa się ten położenie "modlitwą spokoju". Jako proste egzystencja do wnętrza obecności Boga. Jest to kondycja kontemplacji. Człowiek patrzy wewnątrz swoje własne bycie. Doświadcza w ten sposób Boga bliżej natomiast głębiej aniżeli blisko modlitwie ustnej to znaczy rozważającej. "Modlitwa spokoju" wpływa najczęściej silnie na osobowość. Jednakże negacja logiczna chodzi w tej okolicy jeszcze o mistyczny forma we właściwym sensie. Ten pojawia się dopiero w środku fazie trzeciej a czwartej. Mistyczny jakość przydarza się człowiekowi: negacja logiczna wolno go wywołać aktem woli, acz zaledwie przygotować dzięki ćwiczenie modlitwy. Ten, komu dane jest wsiąść aż do tej przestrzeni, ten na nowo doświadcza, co to znaczy, wielbić Boga ze wszystkich sił. Bóg sam daje takiemu człowiekowi nowe siły, na skutek którym być może on miłować Boga. W praktyce te czwórka kroki negacja logiczna występują rozdzielnie, acz krzyżują się natomiast zachodzą na siebie.Wspinając się raz po raz wyżej w swych duchowych pragnieniach, człowiek odkrywa kontemplację jako świat negacja logiczna z trudem możliwą dla siebie, atoli oraz sobie zadaną. Pragnąc odpowiedzieć na taki wariant łaski szuka sposobów pogłębienia swej modlitewnej formacji, oraz stylu życia, który by odpowiadał wewnętrznym natchnieniom.W historii myśli kontemplacyjnej stawiano sobie ewaluowanie, na tak dalece homo sapiens o własnych siłach, być może przejść bramę kontemplacji. Mówiono o tzw. kontemplacji nabytej, w odróżnieniu od momentu wlanej. Tę pierwszą jest dozwolone by określić modlitwą prostego spojrzenia, albo też modlitwą głębokiego milczenia, dokąd pokoju dostępują nie tylko psychologiczne, lecz a głębsze warstwy bytu. Główną rolę odgrywa miłosna wiara. W niej podświetlony świadomość mocą Ducha Świętego zaczyna głębiej zdawać sobie sprawę rzeczywistość. Jak stwierdza Gaudium et spes: Dzięki darowi Ducha Świętego dochodzi człowiek na mocy wiarę aż do kontemplacji a pojmowania tajemnicy planu Bożego (GS 15). Kontemplacja wyraża niezwykłe, nieustanne czas myślą i sercem wobec Bogu (por. PC 5), pośród Jego tajemnic, wyjątkowo odnośnie do człowieka. Początkiem kontemplacji są oczy zwrócone na Boga, zaledwie na Boga. Pośród wielu miłosnych poznań dokonuje się inicjacja w środku nową duchową topografię.Pośród niej rozkwita rozpadlina serca w gorącym spojrzeniu, czystym, pełnym ufności, zwróconym pod adresem Ojcu wewnątrz niebiosach. Aby wniknąć w środku dziedzinę kontemplacji, w niezwykłą nocna pora kontemplacji należy poprzeć klasyczny napis św. Jana odkąd Krzyża:Orygenes wewnątrz Contra Celsum pisze: Zamknijcie wasze zmysły, wznieście wzrok waszego ducha zaś oddalając się od momentu ciała, otwórzcie oczy waszego ducha – owo bezprecedensowy wybieg, żeby zobaczyć Boga.Św. Jan od chwili Krzyża: Dusza powinna ledwie z miłości obserwować na Boga… obstawać niewzruszenie spośród miłosną uwagą, dodatkowo prostą i szczerą jako ten, który otwiera oczy spośród myślą o miłości (ŻPM 3,33). Kontemplacja w środku swej istocie wiąże się z otwieraniem oczu spośród miłości. Mieć zakochane oczy. tzn. otrzymać ofiarowaną amor tudzież odparować kochając. Dlatego rozciąga się ona na życie. Być zdolnym aż do kontemplacji znaczy wyszperać, iż jestem miłowany, że jest Ktoś, kto tęskni. 2. Kontemplacja lectio divinaBenedyktyńska tradycja kontemplacyjna lectio divina przekazana została w środku formie listu o. Guigo Kartuza do brata Gerwazego. Guigo II (zm. circa 1193 roku) wstąpił do zakonu w Grande Chartreuse, którego został wieloletnim generałem, wszak w środku końcu poświęcił się wyłącznie kontemplacji i pokucie. W korona drzewa zawarł klasyczne pouczenia kształtujące mnogość pokoleń monastycznych: Gdy pewnego dnia, ruchliwy pracą ręczną zacząłem przeliczać o ćwiczeniu się człowieka duchowego, wtem duszy rozmyślającej ukazały się cztery stopnie duchowe, zaś mianowicie: czytanie, rozmyślanie, pacierz natomiast kontemplacja. […] Czytanie (lectio) jest przeto pracowitym rozważaniem Pism z wielką uwagą. Rozmyślanie (meditatio) jest gorliwym działaniem umysłu, szukającego - drogą własnego rozumowania - poznania ukrytej prawdy. Modlitwa (oratio) jest pobożnym wysiłkiem serca, mającym na celu oddalenie złych rzeczy również dokonanie dobrych. Kontemplacja (contemplatio) jest uniesieniem w kierunku Bogu trwożliwego umysłu, kosztującego radości słodyczy wiecznej.Właściwości czterech stopniOkreśliwszy w takim razie już czwórka stopnie, pozostaje nam dojrzeć ich właściwości. Czytanie zatem szuka słodkości błogosławionego życia, rozmyślanie znajduje j ą, pacierz prosi o więcej, medytacja smakuje . Stąd tudzież już sam Pan mówi: Szukajcie, zaś znajdziecie, kołaczcie, oraz otworzą wam. Szukajcie w poprzek czytanie, a znajdziecie przy użyciu rozmyślanie; kołaczcie na modlitwie, natomiast będzie wam otworzone w środku kontemplacji. Czytanie niejako podaje do ust wspaniały pokarm, rozmyślanie rozgniata go natomiast przeżuwa, pacierz wydobywa zdanie, zaduma zaś jest samą słodyczą, która raduje natomiast nasyca. Czytanie dotyka w rodzaju ledwo powierzchni, rozmyślanie przenika głębiej, modlitwa jest prośbą pełną pragnienia, rozważanie - radością otrzymanej słodyczy.[…]RozmyślanieUważne przeto rozmyślanie, postępując przed siebie negacja logiczna pozostaje na zewnątrz, negacja logiczna tkwi na powierzchni, głębiej posuwa stopę. Przenika wewnętrzne sprawy, przeszukuje każdą spośród osobna. Pilnie rozważa, iż Jezus nie powiedział: błogosławieni czystego ciała, jakkolwiek serca. Bo nie koniec dysponować ręce czyste od chwili złych uczynków, jeżeli i umysłu nie obmyjemy ze zdrożnych rozważań. Potwierdza owo mir proroka, mówiącego: Któż wstąpi na górę Pana czy też kto stanie wewnątrz Jego świętym miejscu? Człowiek rąk nieskalanych plus czystego serca. Jak z zapałem musiał rozpatrywać tę dziewictwo serca ten wróżbita, gdy tylko modląc się mówił: Serce czyste stwórz we mnie, Boże oraz ponadto: Jeżeli znalazłbym nieprawość do wnętrza mym sercu, Pan by mnie negacja logiczna wysłuchał. Dusza w następstwie tego rozmyśla o tym, kiedy wybitnie troszczył się o tę cnota beatyfikowany Hiob, który mówił: Zawarłem alians spośród moimi oczami, by nawet negacja logiczna zajrzeć na pannę. Oto jak ogromnie strzegł się partner święty, który zamykał swoje oczy, by negacja logiczna obserwować na bezwartościowość, by niebacznie negacja logiczna ujrzeć tego, czego - zachęcony - mógłby pożądać. […] Dusza, zapalona takimi pochodniami, takimi rozbudzona pragnieniami, rozbiwszy flakonik alabastrowego olejku, zaczyna wyczuwać jego słodkość - coraz nie smakiem, wszak poniekąd powonieniem. I myśli, wzorem słodko byłoby sprawdzać tej czystości, o której za pośrednictwem rozmyślaniu wie, w charakterze niezwykle jest miłą. Lecz cóż uczyni? Płonie pragnieniem posiadania, a negacja logiczna widzi wewnątrz sobie sposobu, jak mogłaby ją posiąść: im więcej szuka, tym więcej pragnie. Gdy mnoży rozmyślania, pomnaża również boleść, ponieważ pragnąc słodyczy czystości serca, nie może jej posmakować. Albowiem ten, kto czyta bądź rozmyśla, negacja logiczna przypuszczalnie postrzegać owej słodyczy, gdyby nie będzie mu to dane spośród górska kraina […]ModlitwaDusza zatem widząc, iż sama spośród siebie nie być może dojść do upragnionych słodyczy poznania i doświadczenia plus że im bardziej zstępuje wewnątrz czeluść serca, tym w wyższym stopniu raduje się Bóg, upokarza się tudzież ucieka się aż do modlitwy, mówiąc: Panie, który ukazujesz się na to samo ludziom czystego serca, oto na skroś czytanie oraz rozmyślanie badałam, jako mogłabym posiąść prawdziwą schludność, abym za jej pośrednictwem mogła dogłębnie bądź wszelako w środku małej części rozpoznać Ciebie. Szukałam Twego oblicza, Panie, oblicza Twego poszukiwałam. Długo rozważałam wewnątrz mym sercu, aż rozgorzał wewnątrz poprzednio gorliwość oraz zapęd, by w wyższym stopniu Cię poznać. Dajesz mi się wydedukować, jak łamiesz dla mnie bochenek Pisma Świętego, plus im z większym natężeniem Cię poznaję, tym w wyższym stopniu rozpoznać Cię pragnę, obecnie negacja logiczna z lekka, według litery, na owo samo na mocy doświadczenie.[…] Kontemplacja Tymi zaś podobnymi słowami, pełnymi ognia, dusza rozpala swoje chęć, okazuje swoje uczucie. Tymi śpiewami przywołuje Oblubieńca. Pan zaś, którego oczy patrzą na sprawiedliwych, oraz uszy Jego otwarte są na ich prośby, negacja logiczna czeka nawet aż skończą się te błagania, jednakowoż przerywając pogoń modlitwy prędko się ukazuje a szybko wybiega przeciwnie spragnionej duszy zaś rozlewając rosę niebiańskiej słodyczy, namaszczając najlepszym olejkiem, ożywia ją zmęczoną, pragnącą - nasyca, wysuszoną orzeźwia także sprawia, wewnątrz przedziwny rodzaj umacniając, ożywiając, upajając plus otrzeźwiając, iż zapomniawszy o rzeczach ziemskich, pamięta płeć nadobna wyłącznie o Nim. I także jakże cielesne żądze zwyciężają duszę w istocie niezwykle, że porzuca niewiasta wszelkie obyczaj rozumu, tudzież człowiek staje się prawie nietknięty nieabstrakcyjny, owszem też z powodu tej niebieskiej kontemplacji wszelkie poruszenia cielesne no są pochłaniane plus opanowywane z wykorzystaniem duszę, że ciało nuże wewnątrz niczym się jej negacja logiczna sprzeciwia a istota ludzka staje się prawie tożsamy duchowy. 3. Kształtowanie ognika miłościŚw. Bonawentura (Giovanni Fidanza, 1217-1274), w trakcie studiów w środku Paryżu w 1243 związał się spośród zakonem franciszkańskim. Po dwudziestu latach uprawiania teologii, został wybrany na generała; następny purpurat zaś biskup Albano. Rozwijając tajemnicę duchowego wzrostu wewnątrz Rozmowie spośród samym sobą o czterech rodzajach modlitwy myślnej, Doktor Kościoła zakreśla kierunki krzyża:Przedmiotem pobożnego duchowego praktyka mają znajdować się rzeczy wewnętrzne także zewnętrzne, głębokie również wysokie.Po pierwsze, dusza pobożna powinna na skroś etiuda duchowe wycelować promień kontemplacji na swoje wnętrze, żeby pojmować, na sposób jest ukształtowana wskroś naturę, zniekształcona na wskroś wina, naprawiona z wykorzystaniem łaskę.Po drugie, powinna przesunąć promień kontemplacji na rzeczy zewnętrzne, żeby rozpoznać, w charakterze niestałe jest ziemskie majątek, jakim sposobem zmienna ziemska wyniosłość natomiast wzorem żałosna ziemska wielkość.Po trzecie, powinna skierować promień kontemplacji ku głębi, żeby wydedukować nieuniknioną konieczność ludzkiej śmierci, straszną obcesowość Sądu Ostatecznego także karę piekła negacja logiczna do zniesienia.Po czwarte, powinna wycelować promień kontemplacji ku wysokości, żeby odgadnąć niebieską wesoły nastrój, jej nieocenioną atut, niewymowną zadowolenie zaś nieskończoną wieczność.Duszo pobożna, oto jest tamten beatyfikowany krzyż, określony czterema kierunkami, na którym na skroś ustawiczne rozmyślanie winnaś zawisnąć w sumie ze swym najsłodszym oblubieńcem Jezusem Chrystusem. Oto jest tamten południowy posłanie, zaopatrzony w środku kwartet koła, na którym poprzez usilną kontemplację winnaś przekraczać próg do pałacu nieba, do wnętrza objaw zbytnio swoim najwierniejszym Przyjacielem.W dziełku Trzy ukochany, ewentualnie pasja miłości, zostawił praktyczne wskazania dla wejścia na drogę kontemplacji.Powiedzmy, gdy mamy musztrować się wewnątrz stosunku do ognika mądrości. Należy to czynić do wnętrza takim porządku:

Słownik tłumaczy, że nawrócenie polega na uznaniu zła, które się popełniło a podjęciu decyzji o tym, tak aby tego nie powtarzać. Oczywiście owo słuszne, lecz wewnątrz Piśmie św. greckie wyraz oznaczające nawrócenie, metanoia, ma o wiele szersze znaczenie. Oznacza ono zmianę myślenia, która spośród kolei prowadzi aż do zmiany sposobu działania i reagowania wewnątrz naszym życiu. Przed Chrystusem nawrócenie oznaczało powrót aż do przestrzegania Prawa – uznanie tego, co ono mówi, zaś stanięcie do wnętrza posłuszeństwie poniżej niego. Ale Jezus, rozpoczynając swoją publiczną realizacja, powiedział: „Nawracajcie się a wierzcie wewnątrz Ewangelię”. On sprawił, iż te dwa aspekty – Prawo plus credo – sztywny się jednością, a nawrócenie miało odtąd nazywać się nie w taki sposób duża liczba zdanie w tył, jak bardzo pójście do przodu. Dobra Nowina jest czymś, w środku co wkraczamy z wykorzystaniem wiarę. To rola głosili później apostołowie w dniu zesłania Ducha Świętego: „Nawróćcie się – powiedział do nich Piotr – a niech każdy z osobna z was ochrzci się do wnętrza imię Jezusa Chrystusa na absolucja grzechów waszych, a weźmiecie do wnętrza darze Ducha Świętego” (Dz 2, 38). Co w takim przypadku składa się na nasze nawrócenie? TRZY KROKI DO NAWRÓCENIA1. Przyjęcie zbawczej miłości Jezusa Chrystusa, podjęcie decyzji o przyjęciu Go jako swojego Pana także życiu jako Jego uczeń. Jednocześnie jest to największe biegłość wolności, jaka jest nam dana. 2. Żal w środku grzechy. Grzech to nieposłuszeństwo wobec Boga, tym samym powinniśmy sknerzyć, jak go popełniamy. Jednak depresja spośród powodu grzechów to coraz negacja logiczna nawrócenie – jest przed nie prędzej party życia, do wnętrza którym nie ma poprzednio potępienia. Nie chodzi wskutek tego o czułość smutku (samo w sobie destrukcyjne), ale o żałoba, który prowadzi do przemiany serca. Spowiedź jest wyrazem nawrócenia natomiast jest konieczna aż do tego, abyśmy mogli przyczynić się do porządku naszą relację spośród Bogiem, skutkiem tego ów sakrament jest dla nas wielkim darem. Uczciwe przyznanie się natomiast wyznanie naszych grzechów rozpoczyna się od czasu pracy Ducha Świętego wewnątrz nas, który prowadzi aż do przyjęcia przebaczenia a aż do przemiany naszego serca.Jednak wiele osób wyznaje ustawicznie te same grzechy natomiast negacja logiczna widzi żadnej poprawy. Wierzy, że zostały im one przebaczone, aczkolwiek jest jakaś problem, która negacja logiczna pozwala im pozwolić mocy nawrócenia. A to naprowadza nas na trzecia część zakres nawrócenia.3. Uwolnienie od czasu zwodzenia. Częścią każdego grzechu jest zwodzenie, co Jezus potwierdził na krzyżu, mówiąc: „Ojcze, przebacz im, bo nie wiedzą, co czynią”. Po ludzku wiemy do utraty sił wiele, tak aby obrać zaangażowanie wewnątrz wszelkie zło, jakie uczyniliśmy. Jednak nie jesteśmy aż do końca świadomi tego, co pociąga w środku sobą polski grzech. Nie rozumiemy w środku pełni, gdy niezmiernie obrażamy Boga, jakże ranimy samych siebie natomiast na sposób ogromnie szkodzimy innym. Gdybyśmy to zobaczyli, o wiele mniej byśmy grzeszyli. A nie widzimy, przeto iż tatuś kłamstwa przyczynia się (za pośrednictwem czyli jawnie) aż do naszego grzechu. Zachęcam aż do wielce ważnej refleksji: jak łgarstwo natomiast zwodzenie złego ducha działa w moim życiu. Ta istota jest wybitnie istotna, ponieważ wystawienie pokus na światło Boże jest na rzecz nas drogą aż do wolności w środku Chrystusie.NA WŁASNEJ SKÓRZE… 40 lat temu, w 1970 r. sam doświadczyłem chrztu do wnętrza Duchu Świętym także spotkałem Jezusa. Zacząłem w tamtym czasie odcyfrować Pismo św. a kiedy przeczytałem Nowy Testament – uświadomiłem sobie, iż wiele z niego nie rozumiem. W jaki postępowanie ci wszyscy mieszkańcy, o których jest artykulacja w środku Ewangelii, byli uwalniani przy użyciu Jezusa z mocy złego ducha? Jednak był we mnie przedtem Duch Święty, tym samym wiedziałem, że owo, co czytam, jest prawdą.Niedługo od tego czasu przyjechał do mnie mój kamrat, który był w takim razie w seminarium, również powiedział, że na przestrzeni spotkania modlitewnego modlono się w środku niego także został uwolniony. Nie rozumiałem, co proszek na myśli. Powiedział mi, iż proszek komplikacja z masturbacją – wyznawał owo, rozmawiał o tym problemie z kierownikiem duchowym, stosował się aż do wszystkich jego wskazówek, pomimo tego stale był równoczesny tym grzechem. Wtedy pomodlono się w środku niego dodatkowo… aktualnie jest wolny. To mnie zszokowało! Pomyślałem, iż jeśliby owo prawdziwość, to wiele rzeczy do wnętrza moim życiu wymaga takiej modlitwy, a jest wciąż bez liku innych ludzi, którym jest dozwolone by w środku ten droga pomóc. I w rzeczy samej, metodą prób tudzież błędów, zacząłem starać się drogocenny w kierunku uwolnieniu.Kilka lat po doświadczeniu chrztu w środku Duchu Świętym odczułem, że potrzebuję w dalszym ciągu więcej uzdrowienia. I rzeczywiście, Bóg okazał mi łaskę również pewne osoby modliły się zbyt mnie, abym mógł zaznać wewnętrznego uzdrowienia w relacji z moim ojcem. Owoce tej modlitwy mnie zaskoczyły – zauważyłem, że jest we mnie więcej odwagi, podczas kiedy mówię aż do dużych grup ludzi. Nie byłem poprzednio w istocie nieczynny dodatkowo z zaprzątniętą uwagą na sobie. Zrozumiałem później, iż Bóg ma koncept w obliczu naszego życia, jakkolwiek taki idea ma również szatan. To płeć brzydka chciał, abym żył sprzężony lękiem oraz przenigdy nie podjął tego, co przeznaczył mi Bóg. Dlatego doszedłem aż do wniosku, że potrzebuję uzdrowienia na głębszym poziomie dodatkowo… uwolnienia. NIE TYLKO KRĘGOSŁUP Gdy w środku 1985 r. pojechałem na konferencję – Pan zaczął rozdrabniać moje serce. Wiernie służyłem Panu, byłem liderem wspólnoty, robiłem całokształt, co do mnie należało, a postępowałem faktycznie, tymczasem… moje silnik oziębło. Zawsze myślałem o sobie jako o synu marnotrawnym, który powrócił aż do domu Ojca, przecież w tamtym miejscu Pan Bóg zaczął mi pokazywać także grzechy „starszego brata”. Bóg po uderzenie dalszy skruszył moje silnik natomiast doprowadził mnie aż do łez. Dzięki tym doświadczeniom powstała moja pierwsza publikacja – „Powrót starszego brata”, która mówi o grzechach serca, o osądzie, o krytyce zaś poczuciu wyższości.Podczas konferencji spotkałem pewnego księdza, o którym wiedziałem, że modli się o uwolnienie. Pomyślałem sobie: A, co w tamtym miejscu, pójdę aż do niego. Najbardziej skłonił mnie do tego żałoba kręgosłupa, który cyklicznie dokuczał mi przed różnymi ważnymi wydarzeniami, w takim razie także również wtedy.Gdy w toku tej modlitwy przedstawiciel kleru mnie zapytał, co mi się przydarzyło – odpowiedziałem spontanicznie, nie tyle spośród głowy, co z serca, iż w pierwszej klasie zostałem zmyty przed całą klasą. Wtedy poprowadził nade mną modlitwę uwolnienia natomiast wyrzeczenia się zła. Kiedy stanął w środku autorytecie Jezusa, sprzeciwiając się szatanowi – poczułem, że jest garść w środku mnie, co uważałem zbytnio punkt programu siebie samego, natomiast obecnie owo ze mnie wychodzi! I wtem stałem się wolny. Ksiądz nazwał owo „maleńko” odrzuceniem, w takim razie wyrzekłem się odrzucenia, i Pan mnie uwolnił. Zobaczyłem wtedy, w jakim stopniu czynów w moim życiu było popełnionych z lęku przed odrzuceniem – jak wiele zamknięcia się w sobie, chronienia samego siebie, niczym wiele egoizmu... Myślę, że ten przypadek pomoże nam zmiarkować, z jakiego powodu odłączenie od momentu zwodzenia prowadzi nas do nawrócenia. To kłamstwa, wewnątrz które uwierzyliśmy tudzież które nosimy wewnątrz sobie –sprawiają, iż jesteśmy zamknięci także negacja logiczna umiemy zgodzić się miłości Boga. Już samo wiedza tego, co jest do wnętrza naszym sercu – daje wolność. Czasem owo, co w sobie nosimy, wydaje się naszym przyjacielem. Niektórych rzeczy trzymamy się kurczowo, stąd wyrzeczenie się ich być może wydawać się nam ryzykowne. Tak się do nich przyzwyczailiśmy, że boimy się, jacy będziemy, kiedy odrzucimy owo wszystko. Dlatego musimy gardłować Boga o rewelacja prawdy o nas – a prawda wyzwala!

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Cel depresji

Zobaczyc buddyzm